Bygg ditt brand

 Branding handler om valg.

Branding er summen av det vi velger å kommunisere til omverden, for at andre skal velge oss.

Det er et paradoks at bedrifter bruker millioner av markedsføringskroner på å skape skyhøye forventninger i markedet, men gjør lite eller ingenting for å sikre at organisasjonen er i stand til å levere det de lover. Da oppstår det et uheldig gap mellom forventninger og innfrielse...

Det er for mye av alt, og alt er likt. Det er knivskarp konkurranse, og kort vei mellom suksess og fiasko... Vær nøye med å bygge merkevaren gjennom dine ansatte. Hver eneste dag, er de levende reklameplakater - eller tikkende bomber. Ambassadør eller sabotør? Du velger.

Vær tydelig på hva bedriften driver med - egentlig - hva dere står for.
Er det en felles forståelse for dette i bedriften, blant alle ansatte? Hva skiller dere fra konkurrentene? Hva kan vi forvente oss av dere? Hvorfor skal vi velge dere?

La oss se på hva de aller dyktigste merkevarebyggerne gjør, og overføre det til din verden. Det er de samme mekanismene som gjelder for deg som personlig merkevare, som for din bedrift. Vi modellerer det andre gjør bra, identifiserer forskjellen som gjør en forskjell, og setter det i system. Da sikrer vi at markedet oppfatter det vi ønsker at de skal oppfatte.

Kjære Catherine,
Vil takke deg for fantastisk samarbeid og resultater i forbindelse med mine to siste prosjekter på oppbyggingen av Folketeateret i forbindelse med MAMMA MIA!, samt reåpning av ærverdige Theatercaféen på Hotel Continental i Oslo.
Med din faglige kompetanse, innen områdene «Branding - Bygg en sterk merkevare» og «Rigg deg til for suksess - Prester på topp», din inspirasjon og evne til å formidle på en positiv måte, vil Ticato være en viktig del av mine prosjekter også i fremtiden. - Hilde Lystad, daglig leder Theatercaféen